Ofcom to review Russia Today (RT) Channel

Ofcom has warned the owner of Russia Today (RT)'s UK licences that any act by Russia against the UK could trigger a fast-track probe and potentially see the channel close.

Ofcom is charged with checking that holders of licenses are 'fit and proper' and a letter from the broadcast regulator announcing a review follows the poisoning of former Russian agent Sergei Skripal.

RT's parent company ANO TV Novosti was told: "Should the UK investigating authorities determine that there was an unlawful use of force by the Russian state against the UK, we would consider this relevant to our ongoing duty to be satisfied that RT is fit and proper.”

Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova is to have said on Russian state television Rossiya 1: “Not a single British media outlet will work in our country if they shut down Russia Today.”

Scotland's former First Minister Alex Salmond who hosts'The Alex Salmond Show' on RT said: “I hold no brief for the Kremlin, nor am I required to have. No one has tried to influence the content of this show in any way, shape or form whatsoever. By definition, RT has not been a propaganda station because it’s regulated under a UK licence by Ofcom. Yes, it’s had breaches of the Ofcom code, but so have Sky, ITV and the BBC.”

RT is a 24-hour news network funded by the Russian government to air news for viewers who want to 'question more'.

DTG Staff  |  14.03.2018

Previous story  |  Next story