Row breaks out over DTV listings

Daily Express masthead

A row has broken out between the UK's digital channels and the proprietor of the Daily Express, Richard Desmond.

Desmond is refusing to include multichannel listings in the Express and sister tabloid The Star unless channel owners such as the BBC, ITV, Channel 4 and UKTV pay fees.

Channels owned or co-owned by BSkyB—such as Sky One, the Sky Movie, Cinema and Sports channels, the Biography Channel and History Channel—are not being asked to pay.

An Express spokesman told Broadcastnow.co.uk: "Yes we impose a charge to promote TV programmes on our listing pages. We are a business operating for profit, looking for commercial opportunities. In return we spend tens of millions of pounds advertising our products through broadcasting outlets. We see no difference in charging them to promote theirs."

The digital channels have agreed to fight the Express group's move together. One broadcaster told MediaGuardian: "This is grossly unfair. The fallout will be enormous."

Lovelacemedia  |  22.02.2005

Previous story  |  Next story